Dumnezeu
Multe s-au scris si s-au spus despre acest personaj de-a lungul istoriei. Din momentul in care omul a incetat sa se mai inchine la fluturi si pasari, aceasta entitate atemporala si supraspatiala a purtat mii de nume: Zeus, Thor, Zalmoxe, Quetzalcoat, Allah, etc. Tot ce s-a scris si spus pana acum se afla intre minciuna si presupunere.
In continuare ma voi referi al acel Dumnezeu despre care ne invata biblia - mai ales vechiul testament.
Deanna Laney, Dena Schlosser si Andrea Yates sunt trei femei. Femei care au cel putin doua lucruri in comun. Sunt foarte credincioase si si-au omorat copiii. Justificarile sunt practic aceleasi: Dumnezeu (Satan in cazul Yates) le-a vorbit si le-a spus sa comita faptele respective.
Evident, veti spune ca respectivele femei sufera de varii afectiuni psihice. Aveti dreptate, toate trei sunt nebune cu acte si se afla sub medicatie si supraveghere psihiatrica. Dar nu asta conteaza.
Au fost doua momente in viata mea cand am fost dezgustat de Dumnezeu. Prima data s-a intamplat prin ‘91-’92 si ma uitam la Cartea Cartilor, niste desene animate care ilustrau povestile biblice. Episodul care a declansat o profunda repulsie in interiorul meu a fost povestea incercarii lui Avraam. Lui Avraam i-a zis Dumnezeu sa se duca pe munte si sa-l jertfeasca pe fiu-sau, Isaac. Avraam s-a dus, l-a legat pe Isaac pe altar, a scos hangeru’, dar a fost oprit de un inger sa comita abominabila fapta. “A fost doar un test”, zice Ingerul.
Care e diferenta dintre cele trei nefericite enumerate mai sus si Avraam, patriarhul popoarelor? Parerea mea, nici una. Toti sufereau de afectiuni psihice/psihiatrice, diferenta fiind rezultatul final al actiunilor lor. Dar numarul de victime facute de fiecare din aceste personaje e irelevant, de vreme ce Avraam oricum era hotarat sa-l ucida pe Isaac. Daca personajele nu s-ar numi Avraam si Isaac, iar povestea n-ar veni din vechiul testament, l-am compatimi pe Avraam pentru derapajul psihic suferit la batranete.
Iar eu, desi la varsta respectiva puteam fi numit crestin, am refuzat totusi sa cred faptul ca un Dumnezeu mare si bun ca painea calda ar putea face asa ceva unui parinte. Iar cel mai bizar mi s-a parut faptul ca parintele respectiv s-a supus. Taica-miu, care era langa mine, a aplicat logica crestina asupra evenimentului si a fost impresionat pana la lacrimi. Mie mi s-au inclestat dintii de nervi.
A doua oara cand am fost dezgustat de Dumnezeu era tot in perioada in care eram predispus la credinta. Si tot din Cartea Cartilor am aflat de povestea lu’ Iov. Se pare ca entitatea cornuta - care nu face altceva decat sa ne incite la cunoastere, lucru care nu sta bine cu oranduirea divina si/sau bisericeasca - era in trecere prin Rai, cand i-a propus Domnului sa-l lase pe bietu’ Iov in curu’ gol. Scopul acestei goliri de avutii fiind sa-i testeze credinta. Dumnezeu accepta, iar lui Iov ii mor toate animalele, toate slugile si toti copiii. Da, toti copiii.
Iov o tine pe-a lui, ca Dumnezeu e mare si drept. Peste o vreme, iar trece Satan prin Rai. Si-l intreaba Dumnezeu “El (Iov, n.a.) se ţine cu putere în statornicia lui şi tu M-ai întărâtat pe nedrept împotriva lui ca să-l prăpădesc” (Iov 2:3). Eu tineam minte ca Dumnezeu si Satana au facut prinsoare, da’ tot una e. Cum basca mea e Dumnezeu atotputernic daca poate fi intaratat? Nu conteaza, povestea lui Iov continua… Ca Satana iar il intarata pe Omniprezent, care din nou pune botu’, motiv pentru care Iov se procopseste cu lepra.
Faptul ca Iov nu-si pierde credinta n-are absolut nici o relevanta. Faptul ca, drept recompensa, isi primeste inapoi averile si traieste inca 140 de ani e practic egal cu zero. De ce? Pentru ca cei 10 copii tot morti au ramas.
De fapt, pe mine Biblia m-a facut ateu.
Tag-uri: avraam, biblia, dumnezeu, iov, isaac, vechiul testament
Marţi, 13 Ianuarie 2009, 12:04 am în Antihrist, Religie.
RSS 2.0 pentru comentarii.
Răspunde sau trackback de la tine din site.
Marţi, 13 Ianuarie 2009, 12:09 am
barzilaiendan zice:Dumneavoastra aveti o logica lipsita de logica.
Moartea nu este o finalitate in contextul vesniciei. Priviti numai sub imoeriul ratiunilor pentru aceasta viata sia tunci Dumnezeu este repulsiv. Daca ati considera posibilitatea eternitatii, Dumnezeu v-ar apare necesar, iar enormitatile mentionate doar niste palide incercari. Pacat de dumneavoastra. Puteti mai mult.
Marţi, 13 Ianuarie 2009, 1:46 pm
Un trecator zice:Dumneavoastra, domnule, sunteti un idiot. Nu tin sa argumentez si nu sustin un anume punct de vedere, dar simteam nevoia sa fac aceasta precizare. La revedere.
P.S. Nu mai urmariti Cartea Cartilor, are un efect deosebit de nefast asupra dvs.
Marţi, 13 Ianuarie 2009, 1:58 pm
Alt trecator zice:Mda… domnul trecator de deasupra mea e un exemplu elocvent de crestin tipic. Dar el nu sustine un punct de vedere (cel putin nu aici).
Cat despre cartea cartilor, nu inteleg cum orice om cat de cat inteligent care citeste Biblia nu devine instant ateu. Inteleg insa cum toti sunt mari experti in religie din auzite. Ca asa e omu, mai dobitoc…
Marţi, 13 Ianuarie 2009, 3:30 pm
raver zice:dobitoaca mi se pare mai corect dpdv politic decat dobitoc
Joi, 5 Martie 2009, 10:40 pm
Dispose zice:Nu-ti condamn sau judec optiunea ta de a fi ateu, insa cred ca inaintea de a-ti exprima o parere ar trebui sa te informezi mai mult. Pentru ca modul tau de a privi lucrurile nu e neaparat cel corect (valabil pentru toata lumea de altfel). Sunt atat de multe lucruri inaccesibile intelectului nostru, maturitatii noastre emotionale(pentru ca pur si simplu nu am ajuns acolo, nu ma refer la divinitate neaparat) incat sa respingi o alta explicatie ca cea a lui barzilaiendan e gresit. Poate ca ar mai trebui sa cauti un interlocutor care sa cunoasca biblia si sa va confruntati opiniile. Sa cauti in continuare, eu caut:)
Numai bine!
Marţi, 10 Martie 2009, 3:21 pm
fecioaramaria zice:la faza cu avraam, eu ma intrebam in copilarie dc la maturitate ma va incerca si pe mine Domnul, cum imi voi da seama dc Dumnezeu imi cere asta sau diavolul?Apoi am urmar acelasi drum ca si tine.PS:dc vrei sa-mi vezi blogul…contine cam ce scrii si tu dar mai prost scris…
Marţi, 10 Martie 2009, 3:22 pm
fecioaramaria zice:tot pe wordpress…ca si tine..
Miercuri, 15 Aprilie 2009, 8:16 pm
ascultareacredintei zice:Aoleo, fecioaramaria, mai prost ca aici?
Dispose, si eu am cautat si caut. Succes.
Su eu cred ca discutiile pe Biblie direct sunt indicate. Nu recomand desene animate intr-o problema asa de importanta. Daca Dumnezeu exista, atunci treaba e serioasa.
Gazda draga, ti-am combatut unele idei, asa, ca sa nu creada lumea ca a mai aparut un blog destept. Totusi, nu pentru tine te respect, ci pentru ca ai fost creat de Dumnezeul in care cred si pe care-L cunosc.
Cristos a murit si pentru tine, biet ateu, sa alfi si tu adevarata viata, din Dumnezeu, nu din desene animate si filme.
Sâmbătă, 25 Aprilie 2009, 2:35 pm
Crestin zice:Salutare nu ma mir ca te vei trezi in vesnicie tot cu aceleasi idei care le ai si acum, ci doar ma intreb de ce mai existi tu daca nu crezi ca existi datorita unui Creatoreu. Ca nimic din ce zi, posezi nu ti-a aparut fara munca si tu chiar nu ai fost creat fara un efort, dar vreau sa te mai fac constinet ca nu ve trece din aceasta lume fara sa fie facuta o miscare impotriva ta. In care vei intelege ca era mai bine pentru tiner sa crezi o realitate a puterii DINVINE - DUMNEZEU
Prin ce ti-am comunicat mai sus, doar ti-am adus la cunostinta ca daca nu esti constinet de ceva (limitat ca om) asta nu-ti da nici un drept sa negi o REALI|TATE - DUMNEZEUL meu in care ma incred.
Eu am inceput sa cred in DUMENZEU nu datorita unor povestiri in copilarie ci a unor interventii direct din parte Lui in viata mea cind deja eram constinet. Eu nu cred o imagine a unui program TV ci o relitate care o traiesc in fiecar zi. Intentia mea era sa fiu exact ca multi altii fara Dumenzeu, dar fiinca am ascultat de Cuvintul Sau BIBLIA am fost schimbat. Nu vei cred in dumnezeu fara ati deschide minte si dorinta pentru a-L cauta pe El. dupa cum nu ai cunoscut pe nimeni in aceasta viata pina ce nu ai avut cel putin un mic interes de persona x …. asa nu vei cunoaste nimic despre DUMNEZEU pina nu vei cauta sa cunosti despre El. SI nici nu Il vei putea recunoaste ca Dumnezeu penturca de fapt stii despre El din povesti dar nu dintr-o realitate BIBLIA care este Cuvintul Sau. Evident ca la tot despretul care ai incercat sa-L faci la adresa Lui Dumnezeu va trebui tot atita efort sa faci tu ca Sa-l intelegi pe Dumnzeu, dar sa stii ca El - Dumnzeeu te va ajuta din moment ce in inima ta va fi o mica scintei a dorintii de al cauta pe El.
Eu iti doresc sa ai parte de o viata frumoasa, asa cum o inteleg eu ca si urmas a lui Cristos care a facut tot pentur noi ca sa ne bucuram de acea Viata din Belsug dupa cum supune El.
Vineri, 15 Mai 2009, 9:15 pm
un om zice:La faza cu cei zece copii care au ramas toti morti, explicatia crestina e ca i-a revazut pe lumea cealalta sau ca-i va revedea la inviere, depinde ce cult intrebi. Pana una-alta a facut alti 10 copii, sa-i tina de urat.
Sâmbătă, 16 Mai 2009, 11:03 am
Necredinciosu' zice:@ ascultareacredintei
Sunt de acord ca Cristos a murit si pentru noi, bietii atei. El cel putin probabil credea sincer in ceea ce noi nu credem. Sau doar vroia sa ne faca sa credem ca crede? Zau ca nu putem stii aceasta. Au trecut doua mii de ani de atunci. Marturie nu sunt decat niste texte mai mult sau mai putin credibile, ramase din acea perioada tulbure. Cine poate sti care a fost adevarul? Sau cat din legenda este real si cat exagerat? Si in zilele noastre sunt oameni care pot vindeca pe altii. Ce-i drept, majoritatea lor nu pretind ca sunt Fii ai lui Dumnezeu. Si in zilele noastre sunt oameni care pretind ca l-au auzit sau vazut pe Dumnezeu, ingeri sau alte aparitii. De ce nu? Oare cati dintre noi nu am visat noaptea lucruri minunate sau ingrozitoare? Omul viseaza. Unii o fac si in afara somnului, sub influente patologice sau chimice. Creierul poate genera orice fel de viziuni…. si nu e nevoie de nici un miracol pentru asta, ci doar de probabilitati….probabilitati ale unei functionari defectuoase a unor grupuri de neuroni, sub influente externe sau interne
@ altii care scriu cu mult drag si dor despre DUMENZEU (Da, nu Dumnezeu). Fratilor, din cantitatea de greseli de pe postul dvs se poate deduce lesne ca Credinta, si nu Stiinta, va conduc actiunile in viata. Caci o oarecare cantitate de stiinta implica si o mai atenta corectura a textului ce va iese de supt (!) tastatura ptr ca noi, cei ce citim apoi, sa fim impresionati; daca nu de idei, macar de corectitudinea textului. Dar asa… La mai multa .. productie, si ceva mai mult respect pentru cititori, sa nu se impiedice in hartoapele textului dvs.